Pāšvadītas mācīšanās ceļvedis

Lai vecāki un skolotāji varētu veiksmīgāk atbalstīt bērnus pašvadītas mācīšanās procesā, “Iespējamā misija” sadarbībā ar izglītības ekspertiem Swedbank emocionālās labklājības programmas “Stiprāki kopā” ietvaros ir izveidojusi digitālu rokasgrāmatu – pašvadītas mācīšanās ceļvedi kā atbalstu skolēniem, skolotājiem un vecākiem.

Kāpēc tapis ceļvedis?

Mūsdienu pasaule attīstās tik strauji, ka nevaram vairs būt droši par to, vai rītdiena būs līdzīga šodienai kur un kā strādāsim, kā mācīsies mūsu bērni un kādā pasaulē dzīvosim. Lai veiksmīgi pielāgotos pārmaiņām, virzītu un ieviestu tās, nozīmīga loma ir mūsu mācīšanās paradumiem. Tas, kā mēs spējam vadīt savas emocijas, domāšanu un uzvedību gan personīgajā, gan profesionālajā sfērā, lielā mērā noteiks, cik veiksmīgi būsim.

Pašvadīta mācīšanās jeb spēja mērķtiecīgi pašam mācīties ir viena no pamatprasmēm, lai bez citu uzraudzības ikviens cilvēks spētu apgūt jaunas lietas un sasniegt izvirzītos mērķus. Tas palīdz justies pārliecinātākam par savām spējām un gūt panākumus. Tieši tāpēc pašvadīta mācīšanās ir viena no sešām caurviju prasmju grupām, kas iekļautas pilnveidotajā mācību saturā kā nozīmīgs izglītības mērķis.

Kas ir ceļveža autori?

Projektu Swedbank emocionālās labklājības programmas “Stiprāki kopā” ietvaros īsteno “Iespējamā misija” sadarbībā ar izglītības ekspertiem – Lāsma Mencendorfa – projekta vadītāja, Iespējamās misijas (IM) absolvente, skolu programmas “Dzīvei gatavs” vadītāja; Edīte Sarva – IM absolvente, Limbažu Valsts ģimnāzijas izglītības metodiķe; Līga Sudare – IM absolvente, Rīgas Juglas vidusskolas skolotāja; Anete Lasmane – Ogres sākumskolas skolotāja; Ildze Čakāne – privātās pamatskolas “Domdaris” skolotāja; Oskars Kaulēns – IM absolvents, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors; Bruno Bahs – IM absolvents, privātās vidusskolas “Patnis” mākslas skolotājs, mākslinieks; Edmunds Vanags – lektors, psihologs, pētnieks.

Materiāls pieejams: Pasvaditas_macisanas_celvedis.pdf