Interesanta pieredze angļu valodas stundās

Jeopardy logo

Skolotāja I. Beļeviča dalās pieredzē:

“Savā mācību praksē angļu valodas stundās bieži izmantoju interaktīvo spēli “Kahoot”. Spēle sniedz labu iespēju apgūt angļu valodu, vienlaikus apgūstot IT tehnoloģijas. Tas ir neticami jautrs studentiem draudzīgs mācību rīks ar mobilajām ierīcēm un planšetdatoriem, kuru pamatā ir spēles. Izmantojot vienkāršu un ātru darba rīku, skolotāji un skolēni var izveidot un pārvaldīt Kahoots viktorīnu vai aptauju. Kahoot  neparastā veidā aktivizē mācīšanos. Es izmantoju Kahoot 7. un 9. klasēs, lai radītu interesi par angļu valodas apguvi.”

Skolotāja N. Bartuša dalās pieredzē:

“Jeopardy ir populārās galda spēles versija. Tā ir jautra un viegli spēlējama viktorīnas spēle. Tā ir lieliska vārdu krājuma un noteiktu gramatikas formu  pārskatīšanai. Jeopardy spēle ir viena no visvairāk spēlētajām spēlēm TEFL klasē (angļu valoda kā svešvaloda). Tas ir lielisks veids, kā dažādot stundas, jautri atkārtot apgūto materiālu (leksiku, gramatiku) un/vai novadīt pēdējās semestra dienas mācību stundas. Šī spēle padara mācīšanās procesu iekļaujošu, paaugstina skolēnu entuziasmu mācīties. To var spēlēt individuāli vai grupās visos vecumposmos! Jeopardy var izmantot gan klasē klātienēs apmācību laikā, gan attālinātā mācību procesā līdzvērtīgi. Kaut gan internetā ir daudz jau gatavu spēles variantu, arī pašam izveidot elektroniski šo spēli nav sarežģīti, tomēr pielāgot spēli zināšanu līmenim, apgūtām tēmām, bērnu vecumposmam, interesēm utt. pieprasa diezgan daudz laika no skolotāja.”

Skolotāja K. Šilova dalās pieredzē:

“Šogad tika izmēģināta fona mūzikas izmantošanas metode, īpaši stundas sākumā, kad uz ekrāna tiek projicēts tematisks attēls uzdevumu pildīšanas laikā. Bērniem tas patika, un dažās klasēs tika atrisinātas disciplīnas un attieksmes problēmas. Kad skolēni ienāk kabinetā un gatavojas stundai, jau skan mūzika. Parasti tā ir instrumentāla un relaksējoša mūzika, kā arī uz ekrāna ir attēlota kāda glezna vai ainava, kas atbilst gadalaikam vai nodarbības tēmai. Un gan jaunāko gan vecāko klašu skolēni reaģē ļoti ieinteresēti un draudzīgi, uzreiz tiek veidota pozitīva darba atmosfēra. Dažkārt ļoti kluss fons paliek arī, veicot individuālus uzdevumus vai strādājot pāros vai grupās. Jau no pirmajām nodarbībām rezultāts bija manāms. Interese pieauga un pienākuma sajūta vai nodarbības rutīna izgaisa.”

Sagatavoja angļu valodas skolotājas – Klaudija, Natālija, Irina